Kubki reklamowe w marketingu producentów artykułów szkolnych
Współcześnie prowadzenie działań o charakterze marketingowym jest absolutnie niezbędnym elementem prowadzenia każdej działalności gospodarczej. Reklama jest konieczna z tego względu, że w każdej branży rośnie obecnie konkurencja, powstają wciąż nowe podmioty, natomiast oczekiwania ze strony klientów względem jakości towarów i usług rosną. Sytuacja ta dotyczy także producentów artykułów szkolnych, którzy przeżywają obecnie okres bardzo szybkiego nasilania się konkurencji, spowodowanego właśnie pojawianiem się na rynku nowych podmiotów. Konkurencja między nimi nasila się oczywiście w okresie rozpoczynania się roku szkolnego. Czynnością, którą producenci takich artykułów bardzo chętnie podejmują jest dystrybucja gadżetów reklamowych, ponieważ jest to czynność bardzo skuteczna.
Najskuteczniejsze są natomiast te gadżety, które charakteryzują się praktycznym zastosowaniem w sytuacjach życia codziennego. Wśród takich gadżetów wymienić można choćby kubki reklamowe – niezwykle popularne w marketingu, a ich popularność wynika właśnie z powyższej cechy. Ponadto też kubki nadają się do umieszczania na nich nadruków oraz innych dodatków, które podnoszą atrakcyjność gadżetu. Nadruki te to, poza logo i nazwą firmy, hasła i slogany reklamowe, motywy graficzne, a także wiele innych treści. Celem ich umieszczania jest oczywiście podniesienie atrakcyjności gadżetu, a także promocja danej firmy. W tym wypadku producentów artykułów szkolnych. Kubki reklamowe są dla tych firm dobre jeszcze z jednego powodu. Otóż nadają się doskonale np. do przechowywania w nich długopisów, ołówków, kredek, itp. Wielu uczniów korzysta z tej metody.
Kubki reklamowe są przez producentów artykułów szkolnych rozdawane przede wszystkim przechodniom na ulicach. Odbywa się to zwykle w miejscach ruchliwych, gdzie stale liczyć można na obecność dużej liczby ludzi. Miejsca takie to centra miast, centra handlowe, okolice zabytków miejskich i innych ważnych punktów, ponadto parki, okolice szkół, dworców, przystanków autobusowych, itp.