Cukierki reklamowe w poczekalniach przychodni

Cukierki reklamowe
Cukierki reklamowe

Współczesna służba zdrowia to już nie tylko państwowe przychodnie i szpitale. Równolegle z tymi, których działanie finansowane jest z budżetu państwa, działają dziś również prywatne lecznice nastawione na komercyjne przyjmowanie pacjentów. Ich działalność nie podlega najczęściej żadnej refundacji ze środków Narodowego Funduszu Zdrowia, co zmusza te placówki do dbania o napełnienie firmowej kasy z pieniędzy pozyskanych od swoich pacjentów. Niestety w tej nietypowej działalności gospodarczej podobnie jak w innych dziedzinach współczesnego biznesu na przestrzeni lat pojawiła się dość duża konkurencja.

Szukanie nowych pacjentów

Dla typowej placówki zdrowia oferującej usługi w zakresie lecznictwa, klientami są pacjenci. To właśnie oni generują prywatnym placówkom medycznym obrót, a w efekcie wpływają również na wysokość osiąganego zysku. Jednakże jak wspomniano na wstępie, również w tej branży powstała w ostatnich latach dość silna konkurencja, która wywołała konieczność prowadzenia dość intensywnych działań marketingowych. W tym zakresie zatrudnieni w lecznicach specjaliści z zakresu zarządzania i marketingu muszą realizować dość ekspansywne formy reklamy i promocji, których skutek będzie znacznie przewyższał jakość działań promocyjnych innych instytucji o podobnym profilu działalności.

Swoistym wabikiem mającym przyciągnąć nowych pacjentów jest na pewno bardzo szeroki wachlarz świadczonych usług medycznych, relatywnie niskie ich ceny a także inne formy zachęty dla pacjentów. Na uwagę zasługuje również ogólna atmosfera panująca w danej placówce zdrowie. Tu ważne są między innymi warunki lokalowe przychodni, wyłożone dla pacjentów Cukierki reklamowe, a także automaty z darmową kawą, herbatą i wodą.

Gadżety dla pacjentów

Bardzo często dość istotnym narzędziem w walce o pozyskanie nowych pacjentów mogą być atrakcyjne dla nich gadżety reklamowe. Tu sprawdzą się nie tylko wspomniane wyżej cukierki reklamowe, ale również inny rodzaj przedmiotów. Często dużym zainteresowaniem pacjentów cieszą się kubki ceramiczne z nadrukiem logo przychodni, breloczki reklamowe, długopisy, notesy i inne drobnostki.

Przychodnia przyjazna dzieciom

Na szczególną uwagę osób zajmujących się marketingiem placówek zdrowia powinny zasługiwać dzieci. Specjalnie dla nich powinno się tworzyć kąciki do zabawy, wyposażone w podstawowe zabawki, gry, cukierki reklamowe i kolorowe zabawki. Takie warunki pozwalają na chwilowe odciągnięcie ich uwagi od przykrej dla nich wizyty u lekarza, a czasami nawet bolesnego zastrzyku.