Balony reklamowe w reklamie producentów gum do żucia
Obecnie zaobserwować można renesans popularności gum do żucia. Producentów gum stale przybywa. A to oczywiście prowadzi do wzrostu konkurencji między nimi. Konkurencja natomiast powoduje, że firmy te muszą się odpowiednio reklamować. Często widzi się zatem reklamę gum do żucia w telewizji i innych środkach masowego przekazu. Ale reklama taka jest bardzo droga. Dlatego też producenci gum do żucia poszukują innych metod masowego dotarcia do klientów. Dobrym rozwiązaniem może być dystrybucja różnorodnych gadżetów reklamowych. Jest to metoda marketingu tańsza niż reklama w telewizji, a często nie mniej skuteczna, jeśli chodzi o pozyskiwanie znacznych ilości nowych klientów.
Ogólne popularyzowanie marki jest tym, czego producenci gum do żucia potrzebują najbardziej. Wiadomo, że w tej branży bardzo mało jest stałych klientów, większość z nich kupuje gumy raz jednej marki, raz drugiej. Dlatego liczy się popularyzacja danej marki. Dzięki gadżetom reklamowym, takim jak np. balony reklamowe, popularyzacja ta może być bardzo udana. Jak konkretnie mogą one być pomocne?
Otóż balony reklamowe przyciągają uwagę potencjalnych klientów do danej marki. Ale żeby mogły to robić, trzeba je odpowiednio przygotować i wyeksponować. Przygotowanie oznacza w pierwszej kolejności umieszczenie na nich nadruków, w tym nazwy i loga firmy, a także hasła reklamowego. Natomiast jeśli chodzi o eksponowanie, chodzi tu o to, aby dany gadżet – balon w tym przypadku – był maksymalnie widoczny, a jeśli trzeba, trafił do rąk klienta.
W tym celu rozdaje się np. balony reklamowe przechodniom na ulicach. Jest to metoda bardzo popularna, ale wśród producentów gum do żucia raczej świeża. Ponadto balony te mogą być rozdawane w sklepach, gdzie gumy się sprzedaje. Przede wszystkim są to sklepy spożywcze, ale nie tylko. Tutaj oczywiście można wybrać, czy podarunek ma otrzymać każdy będący na terenie sklepu, czy też tylko ci, którzy kupili konkretny produkt, tzn. gumę do żucia danego producenta. Wybór należy do reklamodawcy i zależy od celów, jakie stawia się przed daną kampanią reklamową.